Recensie Musk Mania, de 5 waanzinnige succesprincipes van Elon Musk.

Een Must Read voor managers, bestuurders en toezichthouders die (ook) een “wavemaker” willen zijn of worden. Koos Groenewoud

Recensie (door Koos Groenewoud) van het boek Musk Mania, de 5 waanzinnige succesprincipes van Elon Musk.

Ik vind het een eer om (voor het eerst in mijn leven) een trilogie te mogen recenseren.

Na Waar haal je de energie vandaan nu het tweede boek uit de serie. Hierna volgt het boek Wavemakers. Daar heb ik de primeur als het gaat om lezen en recenseren. Zie er naar uit!

Op dit moment (2 augustus 2106) staan de eerste 2 boeken tegelijkertijd in de top 10. Musk Mania staat nu op nummer 2, maar heeft bijna 1 maand op de eerste plaats gestaan. Op die plek stond drie maanden eerder Waar haal je de energie vandaan? Gezien de belangstelling en het gegeven dat het eigenlijk gaat om een trilogie sluit ik niet uit dat op enig moment alle 3 boeken in de top tien staan. Spannend.

cover whjdev 2e druk        cover Musk Mania transparant9789000348640-480x600

Zodra ik het boek Musk Mania in handen had ben ik het gaan lezen. Al lezende werd ik getroffen door de overeenkomsten met Steve Jobs. In mijn perceptie zijn er meer overeenkomsten dan verschillen, reden om zijn biografie er eens bij te pakken. Ik weet het “You can’t judge a book by looking at the cover”, maar ik heb dat wel even gedaan. Musk Mania 95 pagina’s zonder nawoord. 238 gram. Steve Jobs 677 pagina’s zonder slotwoord etc. en 486 gram. Dat riep de vraag op “Welk boek legt meer gewicht in de schaal voor de lezer”….

… de meeste dikke boeken over leiderschap worden in veel gevallen nooit helemaal uitgelezen…

Of het nu komt doordat ik van dit soort boekjes hou (handzaam, toegankelijk, actueel, goed bruikbaar en inspirerend), de lezer met Musk Mania DIRECT aan de slag kan, het gegeven dat de meeste dikke boeken over leiderschap in veel gevallen nooit helemaal worden uitgelezen, het feit dat ik de beide schrijvers ken en grote waardering heb voor Hans van der Loo als het gaat om diens visie en “Optredens”, of het gegeven dat ik meer sympathie heb voor Musk dan voor Jobs. Hoe dan ook. Ik kies voor “Musk Mania”.

Ik kies voor Musk Mania waarmee de lezer direct aan de slag kan.

Om in de stijl van het boekje te blijven een korte recensie. Dus “van harte aanbevolen”. Een Must Read voor managers, bestuurders en toezichthouders die (ook) een “wavemaker” willen zijn of worden.

Ik wens u veel leesplezier en inspiratie!